poniedziałek, 3 czerwca 2019

Gofry z cukinii | Zucchini waffles

Ostatnio zamarzyły mi się gofry, długo się więc nie zastanawiałam, w internecie znalazłam maszynę do gofrów po okazyjnej cenie, którą od razu zamówiłam. Pozostało jedynie czekać na paczkę i brać się do roboty.  Oczywiście moje gofry nie mogły być standardowe, postanowiłam trochę udoskonalić klasyczny przepis. Z racji, że mamy teraz sezon na cukinię postanowiłam użyć jej do mojego przepisu. Cukinia do gofrów? Brzmi jak dość dziwne połączenie, ale zaskoczę Was- efekt był ekstra! Gofry są leciutkie, zdrowe, bardzo smaczne a najfajniejsze jest to, że smakują równie dobrze w wersji wytrawnej jak i słodkiej. U mnie z domowym dżemem truskawkowym i twarożkiem. 



Składniki na dwa gofry

3/4 średniej cukinii
dwa białka jaja
jedno żółtko
50 g twarogu chudego
szczypta proszku do pieczenia
olej w spray'u
ulubione przyprawy i dodatki



Cukinię myjemy i ścieramy obieraczką do warzyw na cienkie paseczki. Dokładnie odsączamy papierem ręcznikowym, jest to bardzo istotne, ponieważ gofry przez nadmiar wody nie wyjdą. Łączymy cukinię z pozostałymi składnikami, mieszamy i przekładamy na rozgrzaną, spryskaną olejem gofrownicę. 






ENG VERSION


Lately, I've been dreaming about waffles, not thinking much longer, I found a waffle machine in a good price and I ordered it. Now, I just had to wait for the package and get to work. Of course, my waffles couldn't be standard ones, I decided to refine the classic recipe a bit. Due to the fact that we now have a season for zucchini, I decided to use it for my recipe. Zucchini for waffles? Sounds like something that does not necessarily works together, but I will surprise you - the effect was amazing! Waffles are very light, healthy, very tasty and the greatest thing is that they taste good in both salty and sweet version. Mine are with home-made strawberry jam and curd cheese.



Ingredients for two waffles

3/4 of medium size zucchini 
two egg whites 
one egg yolk
50 g light curd cheese
pinch of baking powder
spray oil
favorite spices and toppings



Clean and peel off zucchini with a vegetable peeler into think stripes. Drain the zuccini very precisely with a paper towel, it is crucial becausewith because the waffles won't be good come out when there will be excess of water. Combine zucchini with the other ingredients, mix and transfer into a hot, oil-sprayed waffle maker.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz